Khamis, 6 Jun 2013

Renungan Bersama


Selamat Malam.....

Rasanya sudah berhari-hari tidak memblog. Tiada apa yang disibukkan.. Hanya melaksanakan kerja-kerja rumah seperti biasa.

Oleh kerana terlalu leka dengan hal duniawi, terlupa sejenak dengan pelajaran yang patut dihabiskan. Alhamdulillah, dalam masa 1 hari ini sahaja, 2 subjek telah ku bereskan, pun telah lulus dalam peperiksaan kedua-dua subjek tersebut. Kini, memasuki subjek baru di Chapter ke-3. Jangan lupa Sabtu ini ada workshop pula. Terasa bersemangat kembali atas dorongan Kak Suzana. Maafkan saya yer kak kerana saya sering terlupa. 

Berhenti rehat dari belajar seketika..... Kisah yang terjadi hari ini.....

Tengahari tadi, ku terima mesej dari encik suami akan kejadian kemalangan runtuhan bangunan di tempat kerjanya. Berderau jantung ini seketika, kerana risaukan akan suami yang bekerja di tempat yang berisiko tinggi. Kata suamiku, seorang pekerja warga Indonesia meninggal dunia di tempat kejadian, manakala seorang lagi cedera. Dari kisah penceritaan suamiku, ketika semua pekerja sedang berehat untuk makan tengahari, terdengar bunyi seperti guruh. Kedengaran pelik itulah yang mendorong suami dan rakan sekerja yang lain melihat apa yang sedang berlaku. Apapun, semuanya sudah tertulis, bahawa akan berlakunya kejadian yang tidak diingini tersebut. Alhamdulillah, suamiku selamat. Kerana tidak berada hampir sekitar kejadian. Tindakan suamiku menelefon polis dan bomba, membuatkan suamiku berasa agak lega kerana dapat melaksanakan tanggungjawab yang sepatutnya. Tabung Khairat sekilat pantas suamiku cadangkan sebagai tanda simpati kepada keluarga arwah. 

Al-Fatihah buat arwah yang baru sahaja meninggal dunia tengahari tadi akibat kemalangan runtuhan bangunan.

Sentiasalah kita mengingati mati. Kerana ia adalah pasti.

Cukupkah bekalan kita untuk di bawa ke sana? Renung-renungkanlah...... kerana mati itu telahpun ditetapkan Allah. Ajal maut adalah ketetapan Allah. 


Sesungguhnya, dari Allah kita datang, kepada Allah juga kita kembali. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan